Een tijd geleden kwam bij mijn vriendin een kat aangewandeld die inmiddels de naam Socks is toebedeeld vanwege zijn witte voetjes. Ik ben een honden-mens, en geen katten-mens, dat wist ik al wel.
Maar mij werd al redelijk snel iets duidelijk. Ik begon een beetje een hekel te krijgen aan dat beest omdat hij totaal nergens naar luistert en mijn arm nog liever openkrabt, in plaats van een beetje dankbaarheid te tonen voor zijn nieuwe warme onderkomen. Maar ineens besefte ik dat ik van een totaal ander wezen dan ikzelf verwachtte dat hij zich zou gedragen naar mijn normen. Eigenlijk totaal geschift..
Tijdens het bekijken van onderstaand filmpje over Noord-Korea werd me duidelijk dat dit onze aard is. Wereldwijd doet elke beschaving op zijn manier wel hier aan mee. Wij denken dat de Taliban knettergestoord is, zij denken dat van ons. Amerikanen denken in het "land of freedom" te wonen en zeer beschaafd te zijn, Een paar weken geleden nog twee jehova getuigen aan de deur gehad die meenden mij op een beter spoor te moeten brengen met het welbekende sprookjesboek in hun hand.
Er is altijd wel ergens oorlog, en ondanks al onze pogingen zal dat zo blijven tot het einde der dagen want het zit nu eenmaal in onze aard te denken dat juist wij het juist hebben en de wereld zouden moeten verbeteren.
Ik ben hier in Nederland geboren en vind het maar een kutlandje worden, met elke dag nieuwe regels. Was ik in Noord-Korea geboren dan was ik waarschijnlijk trots op mijn land en vereerde dictator Kim Jong Il..
Onderstaand filmpje is een aanrader, ga er maar even voor zitten!

Post a comment