Vandaag sprong ik weer aardig uit mijn vel door op een zakelijk e-mail adres een ongevraagde e-mail te krijgen van Eneco. Afgezien van het feit dat dit ronduit SPAM is en er niet eens een unsubscribe link aanwezig is, daarmee als groot bedrijf de voeten afvegend aan alle Eropese richlijnen en regels betreffende het versturen van bulkmail, stuitte ook de inhoud mij tegen de borst.
Kies voor Ecostroom en bespaar honderden euro's per jaar!
Nou kots ik onderhand van alles waar het woord groen, eco of klimaat in voorkomt, maar WANNEER gaan er regels komen om dit soort werving tegen te gaan? Met een druk op de knop kan ik namelijk van mijn comfortabele zwarte energie overstappen op groene stroom. Heeft niemand - ook in de politiek - enig idee wat de consequenties zijn als de helft van nederland zijn stroom van windmolens wilt betrekken terwijl het die dag niet eens waait?
Overigens al eens opgelet voor hoeveel miljoenen euro's de grote energiemaatschappijen aan reclames op tv verslonden hebben met hun spotjes over groene-stroom-verslindende-KUT-gezinnetjes? Wie denk je nou wie daar de rekening voor gaat betalen? Juist: wij.
Politiek doe er wat aan a.u.b.!
O ja tenslotte:
Van het WWF kreeg ik ook een telefoontje waar men begon over klimaatverandering. Die krijgen dus geen rooie cent meer van me. Die kunnen voortaan, inclusief die valse Panda, de boom in. Lees dit maar eens, je rijnste kolder!

Post a comment